Terugblik op “8 uur overwerken”

Afgelopen 18 maart was er “8 uur overwerken voor het goede doel in Groningen”. Een jaarlijks terugkerend  initiatief waarbij creatieven hun krachten bundelen om verschillende goede doelen een handje te helpen. En uiteraard deed ook de Groningse Uitdaging mee.  Zo vroegen we twee stichtingen om tijdens het evenement een wens voor te leggen: MooieBoel050 en ShareYourTalent. Hoe hebben ze het ervaren? En vooral: is hun wens in vervulling gegaan? Een korte terugblik.

MooieBoel050

Wens: een passende naam bedenken, een logo ontwerpen en een website bouwen.

Resultaat:

Om 18.00 uur schoven vijf dames van een naaiatelier met de werknaam MooieBoel050 aan bij een heerlijk diner, bereid door een Servische kok. Onder het genot van allerlei heerlijkheden maakten ze kennis met Rene, Ellie en Herman. In korte tijd werd door dit team van creatieven alle relevante informatie verzameld. Onder meer over het atelier, de werkzaamheden en de gewenste kleuren en stijl van het logo en de website. In slechts zeven uur bleek het team in staat het naaiatelier een gezicht te geven. En dus werd om 01.00 uur een prachtige website, een treffend logo en een lijst met mogelijke namen gepresenteerd. De website van Raad&Draad, zoals het naaiatelier nu officieel heet, staat binnenkort online.  

 

Share Your Talent

Wens: een logo en een marketingplan ontwikkelen om het ShareYourTalent platform te promoten.

Resultaat:

‘8 uur overwerken voor het goede doel heeft voor het platform niet direct een tastbaar resultaat opgeleverd’, vertelt Kris. ’Er werd mij een aantal kritische vragen gesteld met betrekking tot de voorgelegde wens. Inhoudelijk kon ik ze echter niet goed beantwoorden. Het aan ShareYourTalent gekoppelde team was daarom van mening dat het ontwikkelen van een marketingplan en een logo in dit stadium nog niet de juiste stap was. Wel hebben ze mij, door samen goed te overleggen, gericht over het concept laten nadenken. Hierbij hebben we gebruikgemaakt van de Why, How en What van The Golden Circle, een denkmodel van Simon Sinek. Met als resultaat dat ik nu beter weet wat ik wil, wat het concept nu daadwerkelijk onderscheidend maakt en hoe ik het mondeling kan promoten. Het evenement is voor mij dan ook van grote waarde geweest.’  

 

 

Pin It on Pinterest

Share This